- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
1– نظارت كامل بر رفتارهاي آموزشي و پرورشي دانش آموزان با توجه به اصول و شیوههای تربيت اسلامي
2 –همكاري در مهيا ساختن وسايل و امكانات لازم براي تدريس و تشريح در كلاس درس متناسب با موضوعات درسي
3 – نظارت بر اجراي طرح درس توسط دبيران و استفاده از روشهای آموزش نوين و بهترين تكنولوژي آموزشي
4 – نظارت و هماهنگي در اجراي دقيق برنامههای درسي هفتگي آموزشگاه
5 – نظارت و هماهنگي بر تدريس کلیهی مواد برنامه درسي بر اساس تقويم اجرايي و..
6 - نظارت بر تدريس كتب محتواي تكميلي ارائه شده از سوي سمپاد
7– برنامه ريزي مناسب جهت انجام بازديدهاي علمي و فرهنگي با مشاركت و حضور دبيران
8 – ارائهی گزارشهای آموزشي و پژوهشي و رسم نمودارهای آموزشي
9 – برنامه ريزي جهت تشكيل گروههای آموزشي در مدرسه و هماهنگیهای لازم در امور آموزشي و پرورشي
-10 تشريك مساعي با دبيران، مربيان پرورشي و اخذ نظرات آنان و ارائه گزارشهای لازم به صورت مكتوب
-11 شركت در جلسات انجمن اولياء و مربيان، شوراي دانش آموزي و بسيج دانش آموزي و ... همكاري باساير عوامل مدرسه در موارد مذكور
12 – اخذ آخرين اطلاعات و تغييرات آموزشي و كوشش در اجراي مطلوب شيوه نامهها
13 – برنامه ريزي مناسب و اصولي جهت برگزاري آزمونها و اعلام نتايج در موعد مقرر
14 – تهيه آرشيو و بانك سؤال در مدرسه (ايجاد هماهنگي با ساير گروههای آموزشي و دبيران مدارس سمپاد جهت تهيه سؤالات هماهنگ و آرشيو سؤالات متمركز مدارس)
15- در صورت ضرورت پيشنهاد تشكيل كلاس تقويتي و تكميلي در آموزشگاه به مدير مدرسه و طي مراحل قانوني (نظارت بر فوق برنامههای علمي و كنكور در مدرسه)
16 – ايجاد بستر مناسب جهت انجام فعالیتهای تحقيقاتي و پژوهشي و .... (تشويق و ترغيب دانش آموزان به شركت در مسابقات پژوهشي و فعالیتهای پرورشي سمپاد)
17- طراحي برنامههای متعدد آموزشي و پرورشي با معاونين مدرسه به منظور كيفي شدن فعالیتها
18-طراحي برنامههای فرهنگي و مذهبي و شناسايي همكاران مجرب در اين امور جهت تعامل بهتر و بيشتر دانش آموزان با نيروهاي شاغل در آموزشگاه
19- هماهنگي با متصديان آزمايشگاه و کارگاهها جهت طراحي آزمایشها و تهيه محتوای الكترونيكي مناسب براي تدريس در کلاسهای درس و آزمایشگاهها
20- ايجاد زمينه مناسب جهت تهيه و توليد محتواي الكترونيكي براي دانش آموزان و دبيران علاقه مند و معرفي برترين محتواهاي الكترونيكي توليد شده به مركز سمپاد
21- مساعدت با مدير مدرسه جهت جلب و جذب دبيران كارآمد براي مدرسه
22- برقراري زمينه ارتباط با مراكز آموزشي و مؤسسات تحقيقاتي و پژوهشگاه و دانشگاهها
23- نظارت بر انجام پروژههای دانش آموزي و تشكيل نمایشگاههایی از دست آوردهاي دانش آموزان
24- انجام ساير امور ارجاعي در صورت لزوم
الف) حضور به موقع در محیط کار
ب) داشتن علاقه به شغل معلمی
ج) بین دانش آموزان تفاوت قائل شدن
د) رابطه دوستی و صمیمانه با بچهها
الف) عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی
ب) برخورد نادرست با دانش آموز مشکل دار
ج) عدم توجه به برخی از دانش آموزان
به طور کلی هدف آموزش علوم در دوره آموزش عمومی آن است که دانش آموزان را برای یادگیری مادام العمر آماده کند؛ به عبارت دیگر، هدف کلی آموزش علوم ایجاد مهارت و توانایی کسب سواد علمی- فناورانه در دانش آموزان است.
درس علوم تجربی، درس یادگیری بعضی از دانشها برای استفاده عملی بهتر در زندگی است. بنابراین. بخش تئوری باید به گونه ای با بخش عملی آمیخته شود که هم قوهی جستجو گری را در دانش آموزان شکوفا نماید و هم دانستن و کشف مجهولات را برای آنها نشاط آور سازد و هم آنچه را برای زندگی در دنیای امروز و فردا به آن نیازمندند به آنها بیاموزد. آموزش فعال درس علوم تجربی فرد را قادر میسازد راه حل مسائل و کشف مجهولات را بیابد که این آموختن برای زیستن است.
اکنون توجه شما را به چند روش تدریس و سنجش تکوینی در کلاس درس خویش جلب میکنم.
1- تدریس بخش دنیای زنده بصورت گروهی با شرکت در یک پیک نیک.
- هدف: آشنایی با موجودات زنده، رشد، تکثیر و نحوه زندگی آنها
- عملکرد: برای این منظور قبلاً از دانش آموزان خواسته میشود اگر موجود زنده ای اعم از گیاه یا جانور در منزل دارند برای جلسه آینده به کلاس بیاورند.
برای این منظور کلاس درس به حیاط مدرسه انتقال داده میشود و به روش پیک نیک و دور هم نشستن کلاس اداره میشود، چون انسان فطرتاً موجودی طبیعت گراست، اغلب دانش آموزان با انگیزه و رغبت بیشتری در این فعالیت شرکت میکنند.
جلسه درس پس از حضور و غیاب و پرسش از دروس گذشته به این روش آغاز میشود که؛ از دانش آموزان پرسیده میشود موجود زنده به چه موجودی گفته میشود؟ دانش آموزان با شرکت در بحث، نظرات خود را بیان میکنند. سخنان آنان را روی تخته نوشته تا از نتیجه آنها مشخصات و ویژگیهای موجود زنده بدست آید. سپس از آنها خواسته میشود هدف از این ویژگیها چیست؟ برای فعال تر نمودن دانش آموزان از آنها خواسته میشود برای جلسه آینده هدف از این ویژگیها را با پرسش از بزرگترها – کتابهایی که خواندهاند و یا کسب اطلاعات از اینترنت نوشته و به کلاس بیاورند. تا در بحث جدید شرکت نمایند.
در مرحله بعدی، موجودات زنده دانش آموزان توسط خودشان معرفی شده، و هر دانش آموز موظف است در مورد موجود زنده ای که به کلاس آورده است و در مورد نحوه زندگی، تغذیه، روش تولید مثل و یا تکثیر- نحوه نگهداری از آن موجود و .... مطالبی را برای همکلاسیهای خود بیان کند.
نتیجه اینکه، دانش آموزان با موجودات زندهٔ متفاوتی که میتوانند آنها را در محیط زندگی خود همراه داشته باشند، آشنا شده و با کسب اطلاعات درصورت تمایل از آنها نگهداری کنند.
2- تدریس اندامها و دستگاههای بدن با تشریح اندامهای طبیعی توسط معلم و دانش آموزان.
- هدف: مشاهده و تشریح بصورت گروهی.
- عملکرد: برای این منظور جهت تدریس دستگاههای گردش خون و دفع ادرار و تنفس ابتدا در حین تدریس توسط معلم تشریح شده و ضمن آنکه تصویر آن روی تخته کشیده میشود، قسمتهای مختلف آن توضیح داده شده و ساختمان آن بررسی میشود. سپس دانش آموزان گروههای مختلف، اندام مورد نظر را که به آزمایشگاه آوردهاند، تشریح میکنند و ساختمان و نوع کار هر قسمت را شرح میدهند. در این روش دانش آموزان اندامها را به عینه مشاهده نموده و امر یادگیری – یاد دهی تسهیل مییابد.
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش
حجم:43414KB | بازدید :121
دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم راهنمای معلم هدیههای آسمانی پایه سوم راهنمای معلم...
دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
حجم:43406KB | بازدید :123
دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش
حجم:43406KB | بازدید :125
دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...
سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی
حجم:43406KB | بازدید :153
دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...
حجم:38267KB | بازدید :5702
دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...
حجم:30962KB | بازدید :244
سوالات آزمون راهبران آموزشی این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی : پکیچ سوالات ارزشیابی...
سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402
حجم:30444KB | بازدید :16
دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس
حجم:25031KB | بازدید :3670
نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس جزوه کامل...